Apie autorę

Mano pirmas pasimatymas su mozaika įvyko Jordanijoje (2005). Ten stebėjau, kaip tikri meistrai kuria mozaikas iš natūralaus akmens kvadratukų. Procesas – užburiantis, o rezultatas – neįtikėtinas rankų darbo šedevras! Pats akmuo skleidžia kažkokį paslaptingą virpesį, o skrupulingai išdėliotos gėlių kompozicijos ar karalių portretai, kelia pagarbos ir susižavėjimo jausmą.

 

Su pačiu mozaikos menu iš arčiau susipažinau dirbdama dukterinėje „Swarovski” kompanijoje (2002-2009). Kūrybinį įkvėpimą skatino darbas teatre: kostiumų ir dekoracijų dizainas, scenografijos ruošimas, gastrolių ir renginių organizavimas, ir t.t. Vilniaus teatru „Lėlė“ (2007-2009), Vaikų jaunimo klubu „Verdenė“ (1996), „Vaidilos“ teatru (1991-1996) ir Vilniaus Operos ir Baleto teatru (1991-1994).

 

Džiaugiuosi savo gyvenimo keliu – studijos Vilniaus dailės akademijoje (1996) ir scenografijos specialybės darbo praktika išmokė stebėti visumą, o kruopštus kristaliukų dėliojimas – įpratino prie kantraus detalyčių komponavimo. Šiandien visa tai be galo praverčia kuriant mozaikas.


Rasa Zdanovičienė
Rasa Zdanovičienė

Labai norėčiau, kad mozaika atsigautų Lietuvoje – tai puiki meno šaka ir saviraiškos forma. Kol namų fasadus dekoruos ar grindinius klos profesionalai, jūs galite puošti veidrodžių, paveikslų rėmus, vazas ir kt. O jūsų pačių rankomis sukurta dovana draugui bus žymiai brangesnė nei kinietiškas niekutis. Rankdarbis savaime skleis jūsų rankų šilumą, o užkoduotą mintį supras tik tas, kam ji skirta!

 

Mozaika, beje, puikus būdas išsaugoti įvairias mielas smulkmenas, primenančias brangius žmones ar nuostabias akimirkas. Juk gerai pagalvojus, mūsų gyvenimas – tai ištisa MOZAIKA…


Mozaikos menas labai senas. Kurti paveikslus, iš natūralių akmenų, žmonės išmoko dar prieš daugelį amžių. Jau senovės Graikijoje, Romoje, Bizantijoje, akmens mozaika puošė visuomeninių ir privačių pastatų interjerus, eksterjerus. Tam naudojo brangakmenius, marmurą, granitą ir net paprastus akmenukus.

 

Mozaikos technika kito kartu su amžiais. Keitėsi vaizduojami objektai, kompozicijos bei naudojamos medžiagos. Keitėsi ir požiūris į pačią mozaiką. Jei vienais amžiais ji atliko švietėjišką  informacinę misiją (pvz. mozaikos maldos namuose), kitais laikais – ji jau grynai dekoratyvinis elementas. Bet mozaikos esmė išliko nepakitusi – iš mažų  atskirų gabaliukų sudėlioti visumą, paveikslą.

 

Mūsų laikais – tai visiškai laisva meno šaka. Menininkai laisvai renkasi darbo medžiagas ir vaizduojamus objektus.